top of page
Profesjonell ryddehjelp
TJENESTENE VI TILBYR

RYDDING OG ORGANISERING

​

Generell rydding og organisering: Vi rydder alle rom, fra boder og garasjer til kjøkken og bad. Vi har fokus på miljø og gjenbruk, og sorterer ut ifra gi bort/donere, selge og gjenvinn, og setter opp solide systemer som gjør det enklere for deg å holde det ryddig. â€‹

​

Flytteprosess: Flytting er krevende for alle, og vi kan hjelpe deg med hele prosessen. Vi sorterer, pakker ned og pakker opp, og behandler tingene dine med omhu.

​

Samlemani/hoarder: Sliter du med større ryddeutfordringer forbundet med samlemani, hjelper vi deg gjerne. Vi samarbeider med flere aktører som borettslag, helsepersonell, byetaten og bydelslegen, og tilrettelegger løsninger som passer for deg. Merk at forespørselen bør komme direkte fra kunden vi skal hjelpe. 

​

Oppussing og innredning: Etter rydding bistår vi gjerne med forslag til farge- og materialvalg i forbindelse med oppussing av boligen din, samt innredning og interiør – oftest basert på det du allerede har.​

​

Coaching: Som en del av oppdragene coacher vi deg i hvordan etablere og forbedre gode hverdagsrutiner, slik at hjemmet ditt fungerer og rot ikke hoper seg opp. Sammen rydder

vi både i hjemmet og i hodet for å få fokus på det som er viktig i livet. 

​

Bortkjøring: Om ønskelig, leier vi varebil fra Hyre til bortkjøring. Vi kan også benytte vår samarbeidspartner Marco, som tilbyr transport med en stor varebil. Dette kan være ting som skal selges, doneres eller resirkuleres.

GARDEROBE​

Har du «ingenting å ha på deg»? Bod og Bedring samarbeider med to av Norges dyktigste farge- og stilkonsulenter. Etter å ha funnet din stil og dine farger, setter vi sammen ferdige antrekk basert på det du har. Vi sorterer og organiserer klærne inn i skap og skuffer, og resten gir vi videre til ideelle organisasjoner.

GAVEKORT

Kjenner du noen som trenger en eller flere av Bod og Bedrings tjenester? Vi har gavekort på valgfritt beløp! Vår erfaring er at for enkelte kan dette være kickstarten man trenger for å starte en god prosess.

ryddehjelp oslo.png
profesjonell organisering.png
profesjonell ryddehjelp.png
SLIK JOBBER VI

Vårt mål er at prosessen skal være enkel og smidig for deg fra start til slutt. Vi bryr oss om både deg og hjemmet ditt, og sørger for at du får et nytt hjem – og et nytt liv.

 

Til å begynne med kommer vi på en gratis befaring; her vil vi gå gjennom hvilke utfordringer du står overfor, samt hva du ønsker at vi skal gjøre. Deretter vil du få et uforpliktende tilbud på mail, med en kort beskrivelse av jobben. Ved noen prosjekter jobber vi sammen med deg, ved andre prosjekter gjør vi hele jobben for deg. Du velger også selv om du ønsker at vi jobber intensivt over en kortere periode, eller sprer jobben over lengre tid. Vi er fleksible og møter dine behov og ønsker.

​

Bod og Bedring legger vekt på respekt og å ivareta ditt privatliv. Det vil derfor bli skrevet en kontrakt med taushetserklæring.

VÅR RYDDEMETODE

Før vi setter i gang en ryddeprosess med våre kunder, stiller vi dem først ett viktig spørsmål: hvor er du/hva gjør du tre-fem år fra nå? Beskriv hvordan livet ditt ser ut da. Gjennom hele ryddeprosessen har vi fokus på hvilke eiendeler som støtter det livet du ønsker å leve.

​

Behold kun de tingene som støtter ditt fremtidige drømmeliv, og kvitt deg med resten. Rot henger mye sammen med utsatte beslutninger og ubearbeidede problemer, og vi ønsker å tilrettelegge for ditt nye kapittel ved å veilede deg gjennom hele prosessen.

​

Vi rydder ikke bare på det fysisk plan, men anerkjenner sammenhengen mellom det indre og det ytre. Ved å først ta tak i våre ytre omgivelser, gir vi rom for indre utviklingsprosesser og endringer.

​

Er du klar for en skikkelig forandring? Vi er her for å hjelpe deg!

Ryddehjelp Oslo
PRISER

Rydding og organisering:

Vår standard timepris er kr 850 + mva. per time for nye kunder. For større oppdrag eller faste kunder kan vi tilby rabatterte priser.

​

Etter en gratis og uforpliktende befaring gir vi deg et skreddersydd tilbud og et estimat på hvor lang tid oppdraget vil ta.

​

Tillegg for bortkjøring:

  • Vi kan leie varebil fra Hyre (pris ca. kr 599 per dag, i tillegg til vår timepris for tiden brukt på bortkjøring).

  • Alternativt kan vi benytte vår samarbeidspartner Marco, som tilbyr transport med en stor varebil (12m³) til kr 1 000 per time.

​

Transporttjenester og flytting:
For transport- og flyttetjenester samarbeider vi med Marco, som tilbyr følgende:

  • Flytteoppdrag med varebil på 12m³  for  trygg og effektiv flytteprosess, kr. 1000 per time (mulighet for to personer totalt kr. 1500 per time)

  • Henting og montering av møbler fra forhandlere som IKEA, Rustad, Jysk osv., fra kr 1 000 per time.​

 

Ta kontakt med oss for uforpliktende tilbud og mer informasjon! 

FAQ

Må jeg bestemme meg for antall timer ved bestilling?

Etter befaring skriver vi et estimat basert på hva du ønsker hjelp med. Du binder deg ikke til disse timene, og vi etterfakturerer kun for de timene vi har jobbet. 

​

Hvordan kommer jeg i gang med denne prosessen?

Du kan enten ringe oss, sende oss mail eller fylle ut kontaktskjema her. Vi setter først opp en uforpliktende befaring, der vi blir bedre kjent med deg og dine behov, før vi sender deg et forslag til ryddeoppdrag.

​

Må jeg være tilstede under opprydningen?

Det er opp til deg om du vil delta i selve ryddeprosessen eller ikke. Vi anbefaler at du er tilstede deler av de første dagene, så vi blir bedre kjent med deg og dine behov. Ønsker du å ikke delta i prosessen, sorterer vi ut ting vi antar du ikke vil beholde som du kan gå gjennom senere. Vi tilrettelegger oss etter dine behov og ønsker.

​

Hvilke rom rydder dere?

Vi rydder alle slags rom, fra loft og kjellere til bad og kjøkken. Mange ønsker å begynne med "problemrom" som boder, loft og kjellere, og dette er også hvor vår reise startet.

​

Hvordan fungerer betalingen?

Vi sender deg en faktura med 7-dagers forfall etter endt ryddeoppdrag, eventuelt i slutten av uken/måneden hvis oppdraget varer over en lengre periode. 

​

Hvor lang tid tar det å rydde ett rom?

Dette varierer veldig basert på hvor stort rommet er/hvor mye ting det rommer, men en full bod på 3-5 m2 tar gjerne 12-18 timer. Ryddejobben går naturligvis raskere hvis kunden er tilstede og hjelper til.

​

Vasker dere også?

Vi gjør en grundig vask (etter avtale) med grønnsåpe av områdene vi organiserer, så du får følelsen av et helt ryddig og rent hjem.

​

Må jeg kjøpe inn noe på forhånd?

Vi bruker gjerne plastkasser i ryddeoppdrag. Dette kan du enten kjøpe inn selv, eller så kan vi gjøre det mot betaling. Vi prøver også å bruke det du allerede har, og dette finner vi ut av sammen.

​

Jobber dere utenfor Oslo?

Bod og Bedring gjør i hovedsak oppdrag i Oslo, Akershus, Buskerud og Vestfold. Men om du befinner deg utenfor dette området, ta kontakt så prøver vi å finne en løsning. 

​

Jeg vil ikke at noen får vite at jeg trenger hjelp, har dere taushetsplikt?

Vi legger stor vekt på å ivareta ditt privatliv, og skriver en kontrakt vedrørende taushetsplikt ved begynnelsen av ryddeoppdraget. 

​

​

Har du flere spørsmål? Kontakt oss her, så svarer vi så fort vi kan!

bottom of page